sobota, 4 lipca 2015

Amerykańskie naleśniki

Ile można jeść w restauracjach? Dużo, jednak tylko w przypadku, gdy pod poduszką masz worek pieniędzy. My niestety (jeszcze!) go nie posiadamy i zazwyczaj jemy w domu, szczególnie śniadania. W tym miejscu powinniśmy sprecyzować - tylko męska część Sparowanych je śniadania. Jednak gdy na stół zostają postawione takie pyszności jak poniżej, to każdy mięknie. Chcieliśmy, aby nasz pierwszy przepis był "na czasie". Amerykańskie naleśniki (pancakes) robią niesamowitą furorę. Mimo że wymagają odrobiny czasu, polecamy, bo idealnie nadają się na leniwe sobotnie śniadania (jak to było w naszym przypadku). Przepis, który tutaj podamy, pochodzi z tego linku. Pancakes to pancakes i nic odkrywczego w tej dziedzinie nie wymyślimy. Możemy tylko to lekko zmodyfikować.

Będziemy potrzebować:

1 i 1/4 szklanki mąki
1 jajko
1 i 1/4 szklanki maślanki
1/4 szklanki cukru pudru (my dodaliśmy więcej, aby były słodsze)
1 łyżeczkę proszku do pieczenia
1 łyżeczkę sody
1/4 szklanki oliwy
szczyptę soli


Jak zrobić?

Bardzo prosto, ale to bardzo. Najpierw wrzucamy wszystko do jednej miski. W przepisie rekomendowane jest użycie blendera, jednak w zupełności wystarczy dokładnie wymieszać. Dzięki temu mamy mniej brudnych naczyń, zawsze łatwiej umyć trzepaczkę niż cały blender. Teraz pozostaje nam tylko rozgrzać patelnię, usmażyć i zjeść z ulubionymi dodatkami. Nie przejmujcie się jak nie dacie rady zjeść wszystkiego, na zimno smakują tak samo dobrze. 


My, korzystając z letniej atmosfery, zdecydowaliśmy się na owoce sezonowe (truskawki i jagody). Jednak, aby nie było zbyt zdrowo, ubiliśmy śmietankę. Dodała ona słodkiego smaku i bardzo dobrze komponowała się z kwaśnymi owocami. Jednak w dodatkach do amerykańskich naleśników nie ma żadnych ograniczeń! Może być to syrop klonowy, Nutella, masło orzechowe, wszelkiego rodzaju dżemy i konfitury czy przeróżne owoce, lody i słodycze. Niesamowicie polecamy (oczywiście szczególnie w powyższej odsłonie!). 

4 komentarze:

  1. Fajne śniadanko ,może mi ktoś też takie zrobi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno miałam takie zrobić i nie mogę się zebrać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomnieliście mi, że miałam wypróbować amerykańskie naleśników, teraz mam sporo czasu to może wreszcie je zrobie;D

    Macie świetną nazwę i przyznam, że to ona mnie tu przyciągneła, musiałam sprawdzić o co chodzi. Zapraszam też na mojego bloga;)

    OdpowiedzUsuń